Google Analytics

torsdag 28 januari 2010

Återkoppling på seminarium 1

.
Om jag talar för mig själv och min grupp var jag inte helt nöjd med första seminariet. Det var lite för vida/luddiga ramar/instruktioner och slutsatserna som kom tillbaka hade inte alltid "höjd", utan var ibland rätt uppenbara och inte speciellt vågade. Dessutom hann vi inte ens diskutera litteraturen. Till sist känner jag en begynnande oro för att vi helt och totalt ska "fastna" i en fildelnings-, upphovsrätts- och betalningsmodells-problematik i kursen. Jag utgår från att en del grupper kommer att verka inom det fältet när grupparbetet tar vid och att många av våra föreläsare kommer att prata om det, men framtidens musik och musikens framtid kan vara så mycket mer...

Inför seminarium 2 kommer vi därför att ändra lite på arbetssättet. Jag och Per-Anders tar fram en lista med ämnen som vi bedömer har potential att formera grupper kring inför projektarbetet. Vår lista kommer från fler olika håll - idéer vi fått av våra gästföreläsare, av litteraturen, som kom ut ur första seminariet och inte minst saker vi snott från de essäer som ni lämnade in förra vecka. Den listan kommer att komma upp här inom kort och ni kommer att kunna titta på och välja ämne/grupp redan innan seminariet.

Er uppgift på själva seminariet kommer att bli att formera grupper kring förslagen och därefter utveckla och skissa på hur man skulle kunna jobba vidare med förslaget ifråga under projektdelen. De förslag som ni väljer att jobba med på seminarium 2 kommer givetvis att ha mycket större chans att resultera i riktiga projektgrupper inför kursens projektdel. Att välja grupp inför seminarium två är alltså också att rösta för ett visst förslag ska ta sig vidare till kursens projektdel.

Jag kommer att lägga upp en "Doodle-omröstning" där ni kan lägga er röst/välja grupp inför seminarium 2.
.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med till 100%. Rasums föredrag gav ju massor av intressanta uppslag bortom business å upphovsrättsfrågorna.

    Fråga: Hur stark är gränsen mellan seminariegrupp A/B? För att kunna bilda grupp med min evige följeslagare skulle vi behöva kasta om lite. Ok?

    SvaraRadera
  2. Absolut ok. Vi kommer frångå A/B v.b. gruppindelning till seminarium två och bara av praktiska skäl dela grupperna för redovisningen.

    Och förresten, om du som läser detta brinner för något uppslag som inte finns i vår uppräkning så kan du själv skriva ihop en text på några rader. Vi lägger då upp den i listan bland våra övriga förslag.

    SvaraRadera