Google Analytics

måndag 25 januari 2010

Föreläsning 29 januari (10-12) - Martin Thörnkvist

"Ny verklighet kräver nya idéer"

Martin Thörnkvist (head of music label/music strategist, Songs I wish I had written/Swedish Model)


När verkligheten förändras är en förändring av aktörers beteende och affärsmodeller också nödvändig. Det påverkar allt från skivbolag till artister och fans. Många är problemen, men möjligheterna är minst lika många. Runt om i världen ser vi positiva tecken på att den nya eran faktiskt är mycket bättre än den gamla, alla hot om musikdöd till trots.

Martin Thörnkvist driver musikbolaget Songs I Wish I Had Written, är en av grundarna till organisationen The Swedish Model och är musikstrateg på bloggen www.digitalrenaissance.se. Gemensamt för de tre kanalerna är en stark tro på musikens krafter, att musikklimatet går en positiv framtid till mötes och att internet är ett utmärkt verktyg för att ta kulturyttringar till nya dimensioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar