Google Analytics

tisdag 2 februari 2010

Essäerna!

Jag har nu försjunkit i läsningen av era essäer. Det är fantastiskt roligt att ta del av dem! Dels den första delen där ni försiktigt balanserar mellan optimism och pessimism - baserade på tidigare studentgruppers suckanden - och dels den andra delen där den personliga relationen till musik beskrivs ofta med gripande historier om känslor och identitet, eller helt enkelt uppriktiga analyser där man spekulerar om orsaken till det uteblivna intresset för musik. Ofta är det skrivet med stor uppriktighet och känsla, med en påfallande ärlighet och öppenhet.

Jag ser essäerna - och jag är säker på att Daniel delar min ståndpunkt - som en ren guldgruva. Medieteknikstudenterna när de är som bäst! Förmågan att kombinera nyanserade resonemang om känslor och tidigare diffusa förlopp med en klar och uppriktig analys. Var stolta! Uppriktigt sagt blir jag omväxlande både glad, inspirerad, ömsint, förvånad och kärleksfull när jag läser essäerna (särskilt del II). Jag hoppas att ni tillåter mig denna uppriktighet.

I texterna finns så många bra idéer på sådant som man kan göra i vår kurs och en hel del av det som ni nämner har vi ännu inte tagit upp. Se till att era bra idéer inte försvinner helt. Vi gör vårt för att läsa på och fiska bland era förslag - men se också själva till att lyfta fram idéer för era kompisar och för oss så att de kan komma upp på diskussions- och projektagendan.

mvh

Per-Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar