Google Analytics

måndag 22 februari 2010

Föreläsning 24 februari (13-15) Mark Dennis

.
The development of digital music distribution in Sweden – What comes next?
Mark Dennis, Head of Digital, Sony Music Sweden


Mark kommer att presentera en analys av den digitala musikmarknaden och hur den har utvecklats sedan 2004. Han kommer att fokusera på den effekt nya tjänster – framförallt Spotify -har haft på Sonys arbetssätt. Till sist kommer Mark att prata om hur han ser på framtiden och hur Sony Music ska kunna ta fördel av dessa nya möjligheter.


Mark Dennis har varit Sony Music Swedens digital chef sedan oktober 2007. Hans roll innefattar följande 3 områden: 1) Affärsutveckling; 2) Account Managment; och 3) Digital marknadsföring och online strategi. Innan han började jobba på Sony var Mark Licensing Director på start-up bolaget Musicbrigade och hans karriär i Sverige började hos Stim/NCB. Han har studerade i UK, Frankrike och Sverige och tagit BA i Statsvetenskap och MA i Globaliseringsteori. Mark kom till Sverige 1999 men saknar fortfarande pubar och cricket.


Mark litteraturtips inför hans föreläsning är IFPIs globala Digital Music Report 2010 (pdf).

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar